Publicat Miercuri 26 Septembrie 2012 in Cum să

Tags franciza ieftina, magazine monopret

Secretele magazinelor de 13 lei

Chiar daca si hipermarketurile sau chiar magazinele traditionale de haine vin cu oferte de pret convenabile, magazinele de tipul ”Orice produs la 13 lei” par sa fie mereu pline.  

Magazinele de genul "Orice produs la 13 lei" se gasesc aproape la orice colt de strada. Cu marfa mai buna sau de o calitate indoielnica, unele sunt extrem de populate, in timp ce altele isi inchid usile dupa cateva luni. Soarta acestor business-uri depinde de numeroase elemente, dar filiera prin care marfa ajunge in aceste unitati este, in mare, parte aceeasi, scrie economica.net.

 

Multe magazine se aprovizioneaza din Europa, Dragonul Rosu sau Chinatown, iar altii aduc haine in cantitati mici din Italia, Franta sau Ungaria.

 

FROM Destock-Marque este o firma romano-franceza din Hunedoara care vinde en-gross haine din Franta altor angrosisti, magazinelor tip ” Orice produs la 13 lei”, unor buticuri sau unor comercianti din piete.

"Sunt articole produse pentru diferinte lanturi de magazine din Franta (sau alte tari UE), la un nivel de calitate superior ("europeana"). In general, nu este vorba de brand-uri, dar se poate intampla sa avem in lichidari de stocuri si produse apartinand unor marci internationale de sport sau casual, cunoscute, insa, in amestec cu articole de grande surface (tip Carrefour, Auchan, Leclerc. etc) si absolut intamplator. Uneori, produsele de marca pe care le cumparam sunt degrifate in Franta (li se taie eticheta n.red), pentru a nu face astfel concurenta neloiala magazinelor detinatoare de marca respectiva", a explicat economica.net, Elena Durandeau, actionar la FROM Destock-Marque.

 

Compania hunedoreana, cu depozitul in Orastie, vinde stocuri de haine la preturi ce pornesc de la 3,5 lei fara TVA (pentru haine de copii), in conditiile unei achizitii de minimum 100 de bucati.Explicatia preturilor mici? Este foarte greu de gasit, in mod regulat, stocuri la preturi mici. Exista, insa, si oportunitati, ca peste tot. Trebuie sa ai banii jos pentru cantitati destul de mari, termen destul de scurt (in medie 48 de ore) pentru a finaliza vanzarea si sa iti asumi riscul de a ramane cu banii blocati in marfa (care se vinde la un debit de criza)", ne-a mai povestit Durandeau.

Pe site-urile de specialitate, preturile variaza destul de mult, de la 10.000 de lei un lot spre exemplu, la 7,5 lei pentru imbracamintea de toamna sau 15 lei pe bucata la imbracamintea de iarna.

 

Genut Geambasu, un angrosist din Bucuresti sustine insa ca afacerile nu mai merg ca alta data. "Mai am un stoc si, dupa aceea, ma retrag din activitate. Nu mai sunt bani, oamenii au devenit mult mai pretentiosi si vor sa cumpere la acelasi preturi ca acum trei ani", povesteste antreprenorul care a intrat in aceasta afacere in urma cu trei ani, dupa ce si-a deschis si un magazin de acest gen. Geambasu aducea marfa din Ungaria, pentru ca era cel mai aproape, dar sustine ca in proportie de 95% este produsa in China.

 

In Brasov, insa, afacerile cu haine la preturi mici merg se pare foarte bine. "In perioada aceasta, afacerile merg foarte bine, multe magazine vand haine noi la pret de second-hand si numarul de clienti a crescut", ne-a declarat Cristian Tuta, care comercializeaza marfa din Germania, Olanda, Spania, Franta sau Ungaria , pe care a cumparat-o, initial, din depozitele din Romania.

 

Chiar daca in majoritatea magazinelor tip "Orice produs la 13 lei" nu se comercializeaza imbracaminte de brand, exista si unitati unde gasiti si astfel de produse. Spre exemplu, compania Brand Division din Cluj aduce haine de firma din tari precum Danemarca, Suedia, Elvetia sau Marea Britanie.

"Noi lucram direct cu distribuitorii din Europa ai acestor marci. Sunt colectii mai vechi, stocuri de la producatori sau retururi de la magazine", a explicat pentru economica.net Ovidiu Ciodir, reprezentantul companiei care vinde angro atat pentru magazinele din Romania, cat si pentru unitati din Bulgaria, Serbia si Bosnia.

Ciodir sustine ca magazinele cu haine la preturi mici sunt din ce in ce mai multe, iar clientela va fi tot mai numeroasa, ca urmare a conditiilor economice precare cu care se confrunta o mare parte dintre romani. "Avand in vedere ca populatia nu are bani, acest tip de afacere este de viitor. Cel putin 10 ani de acum incolo, nu cred ca se vor schimba lucrurile", explica reprezentantul firmei clujene. Preturile de angro pentru o  bucata pornesc de la 5 euro. 

Susa: http://www.impactnews.ro/

blog comments powered by Disqus